رئيس اداره پيشگيري از جرائم سايبري پليس فتا ناجا با اشاره به اينكه در ماه مبارک رمضان شاهد افزايش سايت هاي فعال در حوزه ارائه ادعيه، نواهاي رمضان، اپليکيشن هاي مذهبي و ... خواهيم بود، از هموطنان خواست مراقب منابع غير معتبر باشند.

یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور"رئيس اداره پيشگيري از جرائم سايبري پليس فتا ناجا با اشاره به اينكه در ماه مبارک رمضان شاهد افزايش سايت هاي فعال در حوزه ارائه ادعيه، نواهاي رمضان، اپليکيشن هاي مذهبي و ... خواهيم بود، از هموطنان خواست مراقب منابع غير معتبر باشند.

 

به گزارش واحد دریافت خبر پایگاه خبری یزدفردا"،سرهنگ دوم عليرضا آذردرخش ضمن تبريك ماه رمضان در تشريح اين خبر گفت: متاسفانه برخي از مجرمان سايبري با سوءاستفاده از مناسبت هاي مختلف و به خصوص مناسبت هاي مذهبي به دنبال برانگيختن احساسات هموطنان و در نهايت سوءاستفاده از آنان مي باشند.

وي گفت: يکي از اقدامات مجرمانه اين افراد ارائه فايل ها و ادعيه هاي مذهبي براي دانلود مي باشد که گاهاً برخي از آنها آلوده به بدافزار بوده و به محض دانلود به سيستم قرباني نفوذ کرده و به دنبال عملي کردن اهداف طراح مي باشد.

اين مقام مسوول افزود: بنابراين هموطنان عزيز بايد نسبت به دريافت فايل ها از منابع نا معتبر دقت لازم را داشته باشند و در هنگام نصب اين گونه نرم افزارها از دادن مجوز دسترسي هاي مشکوک خودداري نمايند.

وي افزود: برخي از نرم افزارها در هنگام نصب از کاربر درخواست مي کنند تا برخي از مجوزها(از قبيل دسترسي به دفترچه تلفن، پيامک ها، تماس هاي تلفني و...) را به نرم افزار بدهد. با کمي دقت مي توان متوجه شد که اين مجوزها هيچ ارتباطي به نوع فعاليت نرم افزار ندارد. لذا از نصب اين گونه نرم افزارها خودداري نماييد.

اين مقام مسئول افزود: برخي ديگر از اين سايت ها اقدام به دريافت وجه در قبال ارائه خدمات مي کنند. خدماتي که يا ارائه نمي شود و يا با هدف کلاهبرداري و برداشت غير مجاز صورت مي گيرد.

رئيس اداره پيشگيري از جرائم سايبري پليس فتا ناجا تاکيد کرد: کاربران عزيز در هنگام پرداخت وجوهات مورد نظر مراقب سايت هاي جعلي فيشينگ باشند. مجرمان سايبري با طراحي صفحات جعلي شبيه به صفحات پرداخت بانک به دنبال سرقت اطلاعات بانکي هموطنان هستند. لذا دقت در آدرس سايت بسيار مهم بوده و دقت داشته باشند تمامي سايت هاي معتبر و مهم در فرم ورود اطلاعات خود از پروتکل HTTPS استفاده مي کنند.

سرهنگ آذردرخش در خاتمه کاربران را به سايت پليس فتا به آدرس cyberpolice.ir راهنمايي کرد و گفت: هموطنان عزيز مي توانند درخواست هاي خود را در بخش سامانه پاسخگويي به فوريت هاي سايبري مطرح نمايند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا